6. prosince 2009

Satira v 60. letech

Je zajímavé, jak si tam dělají legraci z tehdejšího kommunistického slovníku.

12 komentářů:

  1. Já jsem si povšiml nejdřív té harmonické změny na konci písně: pod textem "Tak jeden mladík s jednou slečnou..." se mění ten mollový akkord na mi6, ale to by tu musel být jednorožec...:-( (žádné odkazy na netu tuto změnu neuvádějí, zato tam cpou variace, které ve filmu vůbec nejsou).

    Co se týče parodie, za nejlepší jsem považoval Kemrův text v "Den je krásný"

    OdpovědětVymazat
  2. Jinak je zajímavé, že známá "Bossa nova" se stala pro hafo Čechů symbolem a první associací bossa novy, ač s ní nemá téměř nic společného.

    OdpovědětVymazat
  3. Nějaký výklad jsem našel tady. A zde je další celkem obstojná ukázka tohoto stylu.

    Nějaká podobnost se SnCh se najít dá, ale bossa nova to fakt není.

    OdpovědětVymazat
  4. Ten výklad je ve francouzštině, tedy nerozumím. Ale podle ukázek myslím dobrý (zejména závěrečný koncert stařičkého Jobima a Gilberta. Jinak:

    Bossa nova nejstarší (1958)
    Bossa nova, která prorazila v USA (1962)
    Bossa nova souverainně nejznámější (1963)

    OdpovědětVymazat
  5. TP: Ten Matt Otten je taky výbornej. Tohle se líbilo mně coby moderní bossa. A nezapomeň na Dianu Krall!

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělé! Poněkud překvapivě je jedna bossa nova taky na CD Zuzany Navarové Barvy všecky (Rosa) – na UT jsem ji bohužel nenašel.

    OdpovědětVymazat
  7. Barvy všecky. A tohle se sice jmenuje "Samba", ale je to bossa nova víc než Barvy.

    Je jí škoda...

    OdpovědětVymazat
  8. Ale ne, Barvy všecky je název alba, ta bossa nova se jmenuje Rosa.

    OdpovědětVymazat
  9. Navarová byla skvělá, i když ji zastínila Radůza (ale to je fenomén, jaký přichází jednou nebo dvakrát za sto let).

    OdpovědětVymazat
  10. Však si ji taky Zuzana objevila a přitáhla do český popmjůzik sama :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Ta Navarová tam má píseň Lajla Tov. Byla to Židule nebo ne?

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>