6. prosince 2008

Symptomatické zkreslení

Tomáš na Sprše píše: "Ještě k tomu článku pana Peciny (který jsem fakt jen přelétl). Já si pamatuju na jiný článek, který tady kdysi adoroval Pítrs. Nebyl o Chartě na kterou Ty jaksi narážíš a já nevím wocogou, ale byl o obvinění emigrace, že nám do kotliny posílali příliš lákavý obraz kapitalismu, takže můžou zato, že po revoluci tady máme chandru."

Ve skutečnosti to nebylo o emigraci či exilu, nýbrž o vysílačce placené americkými zpravodajskými službami. Takže Rádio Jerevan.

Updated.

14 komentářů:

  1. Proboha, vy to ještě čtete?

    Zajímavá tam je jen úvodní poznámka Aleše Zemana. I když, kdyby šel víc ke zdrojům, musel by mi dát zapravdu, že proces s Demlem, ať byl jako člověk jakýkoli, byl skandální. Taky proto ho musel řešit Masaryk.

    OdpovědětVymazat
  2. Jinak, váš text mě utvrdil v přesvědčení, že bylo správné odsud odejít. Určitá míra ohledů by je věcí základní slušnosti: jak byste se díval na to, kdybych na svém blogu linkoval (a komentoval) diskuse, kde váš sprostě urážejí, např. Mauleho blicí komůrku? Asi to budu muset udělat, jinak vám to nedojde.

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, čtu. Možná je to chyba. Holt můj pobyt tam asi přesáhl dobu, kdy je možné odejít navždy. Neviditelného psa ani Britské listy nesleduji, Sprchu a wiki ano.

    Vím, že Vás MM nesmyslně uráží. Tomáš to však není, ten se Vás dokonce zastal. Myslím proto, že není chyba na jeho text odkázat.

    Když už si vyjasňujeme, co nám navzájem vadí, tak mně zase vadí, že o mně píšete na wiki pod mým pravým jménem.

    OdpovědětVymazat
  4. Omlouvám se, Vaše jméno jsem použil jednou a to v kontextu, kde jsem neměl za to, že by Vám jeho uvedení mohlo vadit. Napravím.

    OdpovědětVymazat
  5. OK, díky. Odstraním odkaz na Sprchu a pokusím se ji napříště necitovat.

    OdpovědětVymazat
  6. Odstranění linku bylo zbytečné, jde mě o princip, že jste k této diskusi ochoten a že se opět zastáváte MM.

    Jeho text obsahuje asi tak tři řádky rozumných argumentů a zbytek jsou urážky a implicitní sebechvála. Takto se diskutovat přece nedá. Kdybych se přes tyto urážky přenesl, skončil bych, s prominutím, jako Vy, tj. udávaný a vysmívaný.

    OdpovědětVymazat
  7. ??? Je to Tomášův text, nikoliv MM. O MM jsem vůbec nemluvil.

    OdpovědětVymazat
  8. Jistě, ale on v něm reaguje na MM. Bez předchozího příspěvku to nemá kontext.

    OdpovědětVymazat
  9. OK, ale mně nešlo o kontext, ale o to, jak Tomáš překroutil mou citaci.

    OdpovědětVymazat
  10. Na internetu má člověk jednu možnost, která mu v reálném světě schází, a to je možnost určitou osobu nebo skupinu lidí ignorovat. Je to daleko mocnější nástroj, než byste si myslel: ignorovaný ať se třeba pomine, ale dokud se nebude chovat pro nás přijatelným způsobem, nebudeme na jeho existenci nijak reagovat. Nevěřil byste, jak je to účinné.

    OdpovědětVymazat
  11. Chápu Váš odpor k MM. Jeho sprostoty jsou irracionální a chápu, že lidem vadí. Nicméně MM i M bych označil za své přátele, ať se to komu líbí nebo nelíbí, a proto mají oprávnění mne kritisovat, jak je jim libo, pokud mne neprovokují používáním mého pravého jména.

    Co se týká Tomáše, to je přeci úplně jiné kafe. Toho za trolla nemůže označit ani jeho největší nepřítel. Je to sice podivín, ale někdy jsou jeho texty docela zajímavé, protože jiné.

    OdpovědětVymazat
  12. O Tomášovi není řeč, neznám ho a nijak ho nehodnotím. Hovoříme o MM. Je-li takový člověk Vaším přítelem, pak opravdu nemám, co bych dodal, a jakmile ožije diskuse na Svobodné Lucerně, jsem připraven začít ji na svém blogu odkazovat a rozebírat, abyste dostal ochutnat vlastní medicíny.

    Mimochodem, hned pod Tomášovým příspěvkem Váš přítel obhajuje vulgární komolení mého jména. Jistě je i to v pořádku.

    OdpovědětVymazat
  13. Myslím, že jsem Vám poskytl dostatečnou satisfakci: Odkaz jsem zrušil a slíbil jsem, že nebudu v budoucnu na nic ze Sprchy odkazovat. Vyhrožovat mi sankcemi proto považuji za nepřípadné, navíc, když nízká nebezpečnost oné žumpy je způsobena právě tím, že na ní nikdo neodkazuje.

    Nemyslím, že je to v pořádku a svůj postoj jsem dal jasně najevo: "Jeho sprostoty jsou irracionální a chápu, že lidem vadí." Co byste chtěl víc? Mezi mými přáteli nejsou lidé, kteří by od minuty mohli dělat svaté, nýbrž ti, kteří jsou nějak zajímaví.

    OdpovědětVymazat
  14. Nejde vůbec o to, někoho trestat, ale přimět Vás, abyste si uvědomil, jak určité věci působí.

    Trollové ze Sprchy a ze ZMPfree mi nevadí, nemám s nimi nejmenší problém, prostě je ignoruji, čímž je založeno obapolně akceptovatelné soužití. Tím, že na svém blogu jejich diskusi linkujete a komentujete, mě nutíte, abych se těmi splašky – a že tento výraz hodnotu jejich produkce vystihuje, se snad shodneme – proti své vůli zabýval, protože Váš blog číst a komentovat chci.

    Tvrdíte, že MM&M jsou Vaši přátelé – budiž. Kdyby se někdo z mých přátel takto choval, řekl bych mu: "Člověče, tohle přece absolutně nemůžeš dělat, takhle se vyjadřovat na internetu o druhých, přestaň s tím, jinak bych si tě nemohl vážit." Kdyby v tom pokračoval, mým přítelem by být přestal.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>