20. dubna 2008

Návrat pomníku Radeckého

via Bohumil Doležal. Praha vážně uvažuje o tom, že na Malostranské náměstí vrátí Radeckého pomník. Primitivní čeští chauvinisté: "Byl to Rakušan jako prase" a ignoranti: "Radeckého hodnotí jako rakouskouherského generála" (Radecký zemřel v roce 1858) jsou samozřejmě proti. Doufejme, že na jejich křeč nebude brán zřetel stejně jak v případě sochy Františka I., která nedávno opět zkrášlila Smetanovo nábřeží.

Nápad přivítal i kunsthistorik František Dvořák. V rozhovoru se mu stupidní novinář snažil podsunout thesi o "národní porobě za Rakouska-Uherska", jako kdyby Radecký měl s Rakousko-Uherskem nějakou souvislost. Řeči o porobě si však nevymyslil Zdeněk Nejedlý, to byla officiální ideologie první republiky.

Updated.

11 komentářů:

  1. Zase jste označil, Petersi, někoho za ignoranta, v tomto případě to bylo právem, pokud jde o věcnou stránku, Radecký opravdu R-U nezažil.

    Za ignoranta jste ale označil paní Dvořákovou (protože cituje její parafrázi), ačkoli nemáte důkaz, že to Dvořáková skutečně takto řekla.

    Naopak máte důkaz, že tu chybu s R-U napsaly samotné noviny (viz profil Radeckého "Kdo byl Radecký: Rakousko-uherský maršál..." pod článkem), což dost naznačuje, že to všechno je vina autorky článku nebo možná editora deníku.

    OdpovědětVymazat
  2. Až pí Dvořáková podá dementi, tak to opravím. Zatím vycházím z presumpce správnosti novinového sdělení.

    OdpovědětVymazat
  3. Presumpce správnosti novinového sdělení? Co je to za blbost?

    Považujete a priori za správné novinové sdělení, které obsahuje zjevně původní chyby?

    Presumpce viny paní Dvořákové. Ta na nějaké dementi samozřejmě bude kašlat, protože nějaký pseudonym Peters, který označuje každého za ignoranty, je jí ukradený.

    OdpovědětVymazat
  4. To není blbost, ale racionální jednání. Nebo Vy snad nevěříte ničemu, co novinou píšou?

    Považujete a priori za správné novinové sdělení, které obsahuje zjevně původní chyby?
    Ne. Považuji nejisté, kdo chybu učinil, a zatím předpokládám, že spetla pí Dvořáková novinářku.

    Ta na nějaké dementi samozřejmě bude kašlat
    To je možné. Ale pak je jen její chyba, že ji národ bude považovat za ignorantku.

    OdpovědětVymazat
  5. Stejné spojení Radecký a R-U se objevuje i v rozhovoru nějakého redaktora LN s historikem Františkem Dvořákem, pravděpodobně ze stejné strany, já to vidím na webu, tak to jen odhaduju. Je dost pravděpodobné, že to napsala ta samá popletená chudinka redaktorka, a pravděpodobně to korigoval ten samý popletený editor.

    Ne, že bych věřil všemu, co noviny napíšou. Ale když nevím, kde vznikla chyba, tak hned neplivu špínu.

    Vy ani zdaleka nejste národ. Naštěstí.

    OdpovědětVymazat
  6. Nepsal jsem o sobě, netrpím ani zdaleka takovou sebestředností jako Vy. Ale názor o ignoranci pí Dvořákové si udělá každý, kdo dával v hodinách dějepisu aspoň trochu pozor.

    Je dost pravděpodobné, že to napsala ta samá popletená chudinka redaktorka, a pravděpodobně to korigoval ten samý popletený editor.
    To jsou naprosto stejné dohady, jako můj předpoklad. Je zajímavé, že když jsem v jiném případě napsal opak, hned jste novináře chránil. Je vidět, že Vám jde jen o to mne za každou cenu kritisovat, jako byste neměl nic lepšího na práci.

    Ale když nevím, kde vznikla chyba, tak hned neplivu špínu.
    Člověk si má hlídat, co se mu přisuzuje do úst. Pokud je to lež, má žádat opravu. Nevidím žádný přesvědčvý důvod, proč bych si měl myslet, že ty noviny lžou.

    OdpovědětVymazat
  7. "Je zajímavé, že když jsem v jiném případě napsal opak, hned jste novináře chránil. Je vidět, že vám jde jen o to mne za každou cenu kritisovat, jako byste neměl nic lepšího na práci."

    Víte, vy všechno na mně vidíte černě. Opravdu mi nejde o to vás za každou cenu kritizovat, můžete si všimnout, že i v minulosti jsem vás několikrát pochválil. Že to nebylo víckrát, to je snad jasné, když se naše názory (a hlavně naše způsoby chování) tak liší.

    Mně jde spíš o to, abyste vy špinil jen ty, kteří si to prokazatelně zaslouží. Tedy redakci, u které je jasné, že dvě věty o Rakousku-Uhersku vložila do novin sama. Dvořákovou, u jejíž jedné věty to prokazatelné není, bráním.

    Tady by si novinář vaši kritiku zcela zasloužil, ale Dvořáková nikoli. Právě to jsem se snažil říct, ale vy to bohužel vidíte jako kritiku za každou cenu. To ale opravdu není moje chyba.

    Já jsem v hodinách taky dával pozor (a na práci toho mám užitečného taky dost, rozhodně tu strávím míň času než vy, když sledujete Wikipedii, která už vás prakticky ani nezajímá :-) - a přesto nejsem "národ, který bude Dvořákovou považovat za ignoranta", tomu to myslím bude podobně jako Dvořákové naprosto fuk. I proto říkám, že vy nejste národ, abyste za něj mohl mluvit.

    OdpovědětVymazat
  8. Lžete. Napsal jsem: "Přiznám se, že se mi wiki natolik odcizila, že nevím, o kom mluví, a v podstatě je mi to jedno." Vy to překrucujete na: "vy, když sledujete Wikipedii, která už vás prakticky ani nezajímá :-)"

    Každý příčetný člověk pozná, že je mi jedno, že nevím, o kom Okino mluví, nikoliv, že mne wikipedie nezajímá. Žádám Vaši omluvu. V opačném případě Váš trolling budu mazat bez náhrady, už ho tady bylo dost.

    OdpovědětVymazat
  9. Omluvy se nedočkáte. Byl to naprosto zjevně žert, řečený v nadsázce a zřetelně takto označený "smajlíkem". Vy mi dlužíte několik omluv za vaše urážky, které nebyly žádným žertem.

    Pokud to s tou omluvou myslíte vážně, začněte sám a omluvte se za svůj výrok "Vám jde jen o to mne za každou cenu kritisovat", který je nepravdivý. Pak se vám omluvím i za svůj nevinný žert, který se vás tak nepochopitelně dotkl.

    A pokud se omlouvat nechcete, reagujte k věci, já budu reagovat taky tak.

    OdpovědětVymazat
  10. OK, tak toto byl zde poslední Váš příspěvek pod touto přezdívkou.

    Ano, Váš výsměch a překrucování faktů jste označil smajlíkem, ale to není žádná universální omluva.

    omluvte se za svůj výrok "Vám jde jen o to mne za každou cenu kritisovat", který je nepravdivý.
    Není důvod. To bylo mé hodnocení, nikoliv fakt. Za hodnocení se neomlouvá, na hodnocení má každý právo.

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrá, bylo to také moje humorné hodnocení, že vás už Wikipedie tolik nezajímá. Možná mylné, ale hodnocení, za které není důvod se omlouvat, protože na hodnocení má každý právo :-)

    Mezi větami "osobě XY jde jen o ZZ" a "osobu XY už ZZ nezajímá" nevidím žádný rozdíl, pro jistotu je uvedu i v negaci, aby bylo jasné, jak jsou si podobné: "osobě XY nejde o ZZ" a "osobu XY zajímá ZZ". Obě jsou co do obsahu naprosto totožné. Jestli tedy chcete, omlouvám se, že jsem uvedl, že "vás Wikipedie už nezajímá", ve skutečnosti jsem měl říct, že "o Wikipedii vám nejde".

    A že byste se mi vy nikdy nevysmíval? Nenechte se vysmát...

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>