17. listopadu 2007

Wiki zůstává nosičem cynismu

I přes dílčí úspěchy wiki zůstává především prostorem pro jednoho grafomana. Jako člověk, který inicioval smazání difamačního článku Simon Mol na en:, jsem si se zájmem přečetl diskussi o smazání článku na cs:. Jsem jednoznačně na Okinově straně, všechny jeho názory bych podepsal. To, že nikdo nekorriguje Cynikovo černobílé schematické vidění, není ani tak vysvědčením Cynika (on už jiný nebude) jako neschopnosti jeho kollegů.

7 komentářů:

  1. Blbost. Simon Mol je fenomén.

    Sice chápu, že pro někoho na anglické Wikipedii může být těžké pochopit Střední Evropu, ale lidé na té české zrovna v téhle věci dosti jednoznačně ukazují, že tu samou chybu udělat nehodlají.

    OdpovědětVymazat
  2. V tomhle se nikdy neshodneme. Zjevně jste nepochopil, že wiki není virtuální pranýř.

    Aktivujte si prosím přístup (na Napiš mi) na tento blog, jinak budou Vaše příspěvky dlouho čekat ve frontě.

    OdpovědětVymazat
  3. A proč by měla být nějakým pranýřem? Nic takového jsem nikdy netvrdil.

    Zkrátka se tam píše o hlápkovi, který se proslavil a to více než nějaký člověk, o kterém se píše dva dny v novinách (na aktulane.cz s denním zpožděním), když něco provede, a zhruba stejnou dobu, když je za to odsouzen.

    Ostatně nejde tu jen o případ sám o sobě, ale i o společenskou diskusi s ním spjatou. Zvláště pak postřehy ohledně platnosti názorů Edmunda Burka či Russella Kirka na funkci předsudků jsou v tomto ohledu velice zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  4. Protože se tak chováte. Jak napsal Jimbo Wales: ne vše, co je news-worthy, je také encyclopedia-worthy.

    Ještě bych snad dokázal tolerovat nějakou zmínku o něm v obecném článku. Ale co je moc, to je moc.

    OdpovědětVymazat
  5. No, našel se účet (jistě ne loutkový), který jej na smazání navrhnul a jednoznačně pohořel.

    Co k zodpovědnému hlasování pro ponechání vedlo ostatní nevím, ale zrovna v tomto případě mi přijde evidentní, že téma jednozančně přesahuje rámec zpravodajské aktuality.

    OdpovědětVymazat
  6. Jestli to měla být narážka na mne, tak já na cs: nic nepíšu. Dal jsem slovo Okinovi a to plním. Občas něco napíšu na en: a fr:.

    Jinak zřejmě podléháme klamu z filmů a TV, že lidí (postav) je málo. Byl to sice evidentní maňásek, ale mám dojem, že je to nějaký nový troll.

    Mne třeba pronásleduje jeden na NP a iDNES, ale nemyslím, že ho znám. Nicméně jeho vinou musí diskusse zde zůstat moderované.

    Nechci nikoho urážet, ale občas se wikipedisté chovají jako dav.

    OdpovědětVymazat
  7. To zrovna nebyla narážka na nikoho konkétného (krom toho účtu).

    Jinak lidí je možná hodně, ale když na wiki vidím ty různé loutky MČ, zas tak moc jich asi není.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>