1. února 2006

Situace ve Wikipedii - A Report

Jistý grázl (nezaslouží si ani původní pravopis), mne zablokoval, aby mi effektivně znemožnil bránit se různým nařčením v průběhu arbitrage. Chová se jako se ve středověku chovali katholičtí upalovači lidí: vůbec ho nezajímá, že je jednou stranou sporu a klidně si blokuje někoho, s kým má osobní spor. Pokud toto není rozhodování ve vlastní věci, tak už nevím co. Nicméně pro právní bezvědomí dnešní bandy správců (lepší označení si nezaslouží, je mi líto) je symptomatické, že je to nechává dokonale klidným.

Mezitím z ArbComu resignovali dva členové. Musím přiznat, že mne to potěšilo, protože se takto přirozeným způsobem vyřešila má námitka jejich podjatosti (uplatnil jsem ji ale jen u Egga). Je příznačné, jak to ztělesňuje český odezdikezdismus. Členy ArbComu jsem prohlásil za podjaté. To nebyla urážka ani nějaká jejich charakterová vada. Bylo to jen tvrzení objektivní skutečnosti, že mají poměr k věci, o níž mají rozhodovat. Místo, aby se vyloučili a zbavili se tak tíže rozhodování jako to moudře učinil Miraceti (asi první a poslední věc, kterou udělal, že bych se s ní ztotožnil), tak se své funkce drželi jako klíště. Jenže funkci jim nikdo nebere, jen jsem měl přirozené přání, aby o mně nerozhodoval nikdo, s kým mám osobní spory.

S jejich erudicí vést arbitrage to bylo horší. Dal jsem jim několik dobrých rad, ale nereflektovali na ně. Asi z pochybné hrdosti. Tím se z abritrage stal chaos. Lví měrou k němu přispěl nechvalně známý Beren, který tvrdou rukou posuzuje arbitragní editace. Jeho systém je však dokonale nepřehledný a arbitrage nijak dopředu neposunuje.

Musím přiznat, že Egg ze začátku vyjádřil dobrou vůli. Kdyby se byl připojil k obžalobě, tak mohl dobře tlumit nenávistníky jako je cynický pitomec nebo fašistické duo Miraceti & Nolanus. On se však, bůhvíproč, rozhodl, že se bude vydávat za nestranného. Nechápu to.

P. S. Erudice ArbComu pokračuje. Znovu rozhodli o mých processních návrzích, ačkoliv už o nich bylo rozhodnuto. Pánové, pokud to nevíte, tak rozhodnutím o processním návrhu tento návrh zaniká a nikdy se neobnovuje. Navíc ani ArbCom nemá nové složení (pouze 2 členové vypadli), tak ani dokazování není třeba provádět znovu. Navíc u písemného processu zásada ústnosti a bezprostřednosti neplatí, takže toto jejich rozhodnutí je pochybné hned dvojím způsobem.

13 komentářů:

  1. Jistý grázl (nezaslouží si ani původní pravopis)....

    To má svůj půvab. Myslím, že dalším stupněm trestu hned po odepření klassické orthographie je poprava za úsvitu. Nebo je to naopak?

    OdpovědětVymazat
  2. Ne, dalším stupněm je ignorance šmejda, ctěný anonyme.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný právní rozbor, jen na špatném místě. Wikipedie nemá s kontinentálním právem nic společného. Až to pochopíte (jste-li toho schopen) možná se Vám naní bude lépe pracovat.

    OdpovědětVymazat
  4. Jestli to nevíte, ctihodný anonyme, tak jsem nepoužil kontinentální právo, nýbrž právě anglosaské.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak byste mohl vědět, že tam nejsou žádná dogmata a procesy jsou celkem volné odvozené od precedentů, které si Wikipedie teprve tvoří. Vaše poznámky "jak by to mělo být" jsou tedy mimo mísu.

    OdpovědětVymazat
  6. Jistý grázl (nezaslouží si ani původní pravopis)

    Když je dle teda celá česká Wikipedie tak špatná, můžete na ní psát normálně, prosím?

    OdpovědětVymazat
  7. Petersi,

    každé společenství je založeno na důvěře (a otevřenosti).

    Vy jste k sobě extrémně tolerantní (připouštíte, že máte škaredou povahu), ale současně se domáháte jakéhosi respektu, který (ten nárok) už nijak neodůvodňujete.

    Vám připadá samozřejmé, že Vaše názory mají být respektovány. Tím společenstvím. To společenství ale není Vaše. Přestože na to společenství máte svůj názor, neznamená to, že Vám to společenství patří. A ani to neznamená, že tomu společenství rozumíte.

    Právě proto, že Vám chybí i ten nejelementárnější respekt k tomu společenství (což se pak zákonitě projeví ve Vašem jednání), se ta komunita začne stavět proti Vám.

    Není to nějaká pokřivenost, či zabarvenost té komunity, co přivolává tyto konflikty. Je to Vaše jednání, na které komunita (společenství) pouze reaguje.

    Vy jste potom schopen na svou obhajobu použít jakékoli lsti, obstrukce či zmatečnosti (protože si říkáte, že tak by to udělal každý), ještě jste snad sám se sebou spokojený (jak jste JIM to nandal).

    Neuvědomujete si, že tímto svým chováním nabouráváte daleko zásadnější princip, než je Vaše (ne)setrvání v komunitě.

    Nabouráváte tím tu důvěru, která přitom tu komunitu drží pohromadě.

    OdpovědětVymazat
  8. Pokud právní principy (např. zákaz retroaktivity, rovnost zbraní, v pochybnostech ve prospěch atd.) považujete za dogmata, tak Vám není pomoci, ctihodný anonyme.

    Vaše nepochopení precendentů je tak hluboké, že je škoda o něm ztrácet více slov.

    Takže někdo mísu sice je, ale já to nejsem. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Poznámku jiného anonyma jsem nepochopil. Můžete mi to prosím přeložit do češtiny?

    OdpovědětVymazat
  10. Tomášovi: Nezlobte se, ale Vaše pojetí mi připomíná postoj Švorcové k chartistům: Co proboha chtějí? Proč nám berou klid na práci?

    Inu proto, že chtěli právo a spravedlnost. A to chybí jak Sprše, tak české části Wikipedie. Zřejmě je to problém české národní povahy, ta neúcta k právu.

    Samozřejmě, že žádné společenství není mé. Mělo se však vždy řídit jistými elementárními principy. A pokud se neřídí, je základní povinností každého na to upozornit. Můžete mi vyčítat slovník, který jsem to dělal. Když já už jsem ztratil trpělivost s těmi všemi policajtskými náturami a jinou podobnou verbeží.

    Je snadné obviňovat chartisty, že zanášejí neklid. Ano, to skutečně zanášejí. Je ale smrádek a teploučko to, co skutečně chceme?

    Podle mne rozbourat důvěru maffiánů je základní povinností každého. Zlo je nutno potlačit všemi prostředky. Felipe González měl v boji s ETA pomocí GAL pravdu.

    OdpovědětVymazat
  11. No, Petersi,

    přirovnávat se k chartistům v okamžiku, kdy velmi intenzivně kopete nožičkama, aby alespoň něco z Vašich devastujících činů bylo zapomenuto nebo aspoň zpochybněno, kdy kvůli tomu tvoříte nový humbuk, to svědčí daleko víc o Vás než o wikipedii.

    Sleduji ten konflikt na wiki, ale jen z venku. Sleduji to právě proto, že podobnou devastující paseku jste prováděl na Sprše, a jsem zvědav, jak se s tím wiki vypořádá. (Přeju jim silné nervy a hodně úspěchů.)

    A nepíšu to tady proto, abych s Vámi vedl nějaký neplodný dialog, kde Vy snesete dojmy tety Kateřiny zároveň s citacemi, které se Vám (zrovna) hodí. (Na každého jiný metr?)

    Snažil jsem se Vás pouze varovat.

    Vy totiž bojujete o sebe (jakýmikoli prostředky). Nejde Vám o pravdu. (Tu budete řešit patrně až pak).

    Hovno, Petersi. Vy tu pravdu teď (v rámci svého sporu) zašlapáváte. Možná ji vinou toho už nikdy nenajdete.

    Ale — jestli Vám to udělá radost — klidně mě do budoucna titulujte "paní Švorcová". Hrát si umím.

    Problém je, že Vy si nejste ochoten připustit, že si vlastně jen hrajete. Na sebe sama. (A že tím spoustě lidí činíte problémy.)

    OdpovědětVymazat
  12. Tomáši, mohu se klidně přirovnat k Janu Husovi, pokud Vám mé přirovnání vadí. Ten také rušil klid na práci, Váš "smrádek, ale teploučko".

    Vaše přirovnání ke Sprše je ubohé. Dobře víte, že na Sprše proti sobě stály dvě zhruba stejně velké skupiny. Šlo o to, kam půjde Sprcha dál. A jezovcovo soukromé přiznání mne netěší.

    Na proti tomu na wiki šlo o to mne vyštípat, byl jsem tam sám. O Sprchu jsem ani zdaleka neměl takové zásluhy, a proto mne to tolik netížilo a přestal jsem na ni úplně psát po Vašem "přátelském" přivítání.

    A nepíšu to tady proto, abych s Vámi vedl nějaký neplodný dialog, kde Vy snesete dojmy tety Kateřiny zároveň s citacemi, které se Vám (zrovna) hodí. (Na každého jiný metr?)
    Jak čecháčkovské. Kdybych podobná nekonkrétní obvinění neviděl na wiki denně, mohl bych se ještě rozčilovat. Takhle se mohu jen smát.

    Možná, že Pravdu zašlapávám. Kdo ví. Pořád je to lepší než být její zpupný nositel. P. Juchelka Vás odhadl dobře.

    Jako "paní Švorcová" Vás oslovovat nebudu, nejsem hračička jako Boutros s jeho trapným Gusem. Vy si však radši srovnejte svědomí s tím, jak jste vrazil Vodníkovi kudlu do zad. To by bylo aspoň autentické.

    OdpovědětVymazat