24. února 2006

Jak hluboko Mormegil klesl

Mormegil je můj bývalý kamarád z Wikipedie. Společně s Malým čtenářem jsme před příchodem Luďka tvořili trojici byrokratů ve zlatých časech české části Wikipedie. V průběhu pravopisné války se stáhnul do pozadí a v editační válce o interrupce se postavil na stranu katholického fanatika. Toto mé zklamání z jeho chování bylo hlavní přičinou mého odchodu z Wikipedie. V letní válce se příliš neangažoval, ale lynchovat si mne neodpustil, takže je jedním z členů Bandy 25, byť nikterak výrazným.

Od té doby se práce na Wikipedii příliš neúčastní, ačkoliv zůstává jedním ze dvou byrokratů (Malý čtenář a já jsme byli popraveni). Jaké proto bylo moje překvapení, když mi dneska vysolil "přísný, ale spravedlivý" trest 3 dny natvrdo. Důvod? Šel jsem do sebe a opravil jsem typografii v jednom svém článku podle rady Adama Haunera, neboť se ukázalo, že jí rozumí více než já. Tak se hodnotí na cs: ochota napravit své chyby. Inu, už to není jen diktatura, ale rovnou despocie.

Musím říci, že nic tak nebolí, jako když Vás zradí přítel, i když bývalý. Egg mne může překvapit jedině příjemně, ale od Mormegila, právě od Mormegila, bych ránu do zad nečekal.

4 komentáře:

  1. Já se nedivím. Jen čekám, jak někdo obhájí trest za zlepšování Wikipedie nudnou prací, kterou chce jen málokdo dělat.

    Požadavek je sice jednoduchý, ale svévolný. Norimberské zákony také nejsou platnými pravidly.

    OdpovědětVymazat
  2. Ke kazdemu "trestu" musi byt duvod - velmi logicky a spravedlivy duvod, je pak jedno, zda trestem je blokovani nebo pridavani interwiki. Problem na ceske Wikipedii je ze tresty jsou udelovani bezduvodne a frivolne - zcela nezaslouzene. A to musi prestat.

    OdpovědětVymazat
  3. K tomu, co napsal p. Hedvíček, není co dodat. Čím to je, že základní pravidla slušnosti, morálky a spravedlnosti chápou jen exulanti, zatímco v Kocourkově jsou hlubokou neznámou?

    OdpovědětVymazat
  4. Odpověď Mormegilovi, který ji radši nebude číst. Podobnost s Tomášem čistě náhodná: další typicky čecháčkovské chování do sbírky.

    ad 1. Ano, to se stalo. Nicméně mezi tím jsme se sešli, pokud se nepamatujete.

    ad 2. Pokud je práce na Wikipedii provokací, tak se asi nemáme o čem bavit. Je zajímavé, že Vy jste mé změny nerevertoval. Asi Vám došlo, že podobnou hovadinu byste jen těžko obhájil.

    Pravidla jsou jasně daná? Norimberské zákony jsou také jasně daná pravidla?

    Pokud kvůli opravám překlepů celý ten "cirkus" (výstižný název) nezačal, tak kvůli čemu?

    "reagovat na provokaci je samo o sobě chybou, kterou nechci prohlubovat delší diskusí" To je jasné. Zdůvodňovat svévoli dost dobře nejde. Člověk se pak může snadno ztrapnit.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>